VÄLKOMMEN TILL

FILADELFIA KVILLSFORS

(Jan-April 2021)

Du är inte ensam

Ett nytt år har begynt och det som ligger bakom blev märkligt!
Allt kom att präglas av Covid 19-pandemin och många känner hur isoleringen har tärt och tär på dem...

”Det här börjar gå mig på nerverna” sa en man som ringde mig och längtade efter förbön.

Och inte kan vi samlas i kyrkan som vanligt. Vi brukar ju alltid välkomna människor till gemenskapen.

Men kan det hindra Gud att möta med dig? Nej, Gud hör bön! Pandemi eller inte.
Tidstecknen visar att Jesus är nära och det är viktigt att få sin sak klar med Gud idag!

Så, käre vän, gå till Gud i bön och lägg ditt liv, ja allt, i Guds hand. Jesus vill möta dig.

För trots allt – Du är inte ensam!

I honom finner du ett hopp, en framtid och en gemenskap. En dag vänder skutan och den här prövotiden är över. Vi får stötta varandra också.
Men det viktigaste av allt – Vad gör du med Jesus?

Johannes skriver så här: ”Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att var och en som tror på honom inte ska gå under utan få ett evigt liv.”

Din pastor: Ted Sandstedt

(Juni-Aug 2021)

Tron som fyller oss med hopp

 "...och han ska torka alla tårar från deras ögon. döden ska inte finnas mer och ingen sorg, och ingen gråt och plåga. Ty det som var förr är borta." (Uppenbarelseboken 21:4)

Johannes, aposteln, får i en syn se det kommande himmelska. Det han ser är underbart! Det kommer nya himlar och en ny jord.

Tanken svindlar... Mitt i detta finns du och jag. Ja, med människor från alla folk och tider. Inför Guds tron - många som lidit, kämpat med sjukdomar, övergivits, sargats av ondskan.

Men, här fullkomnas allt i den totala upprättelsen och vi ser frälsningens storhet och fullbordan. Vilken dag! Dödens makt är bruten - ondskans makt är krossad. 

Du som gråtit så många gånger får möta din frälsare Jesus Kristus Himlens Konung! Det som var förr är borta. Såren är läkta. Allt är frid, kärlek - allt är helt och helat! Tårarna torkas från dina ögon. 

Tron på Jesus ger oss ett hopp som överstiger allt i världen. Min vän, lägg ditt liv i Hans sårmärkta händer. Han älskar dig! 

Och till alla - välkommen till Filadelfiaförsamlingen och till samlingar och Gudstjänster som nu äntligen ser ut att bli verklighet efter mångas långa isolering! Det finns en plats för dig!

 Din pastor: Ted Sandstedt

(Sep - Dec 2021)

Höst och tröst

Jodå, jag möter dem! Människor som i ett samtal vågar visa sin längtan och sina tankar.

Några ord fastnade i mig vid ett sådant tillfälle:
-”Du har det bra du som har en tro och en gemenskap att gå till. Jag har väl egentligen en tro jag också, men den har liksom inte blommat ut så att jag är med i en kyrka eller så.”

De orden gör mig tacksam för det som ibland bara blivit självklart med åren. Och samtidigt vill jag dela med mig och fick säga då, som jag nu säger till dig:

Välkommen! Här finns plats för dig. Låt din tro finna gemenskap och låt den blomma ut!
Jag är glad att kunna säga att här finns en MÖTESPLATS!

I skrivande stund är hösten och mörkare tider på väg in, men det är ljust i vår kyrka.

Välkommen till gemenskap och samlingar av olika slag!

Din pastor i bygden: Ted Sandstedt